Resepi cara buat air kacang soya

Resepi kali ini adalah mengenai resepi cara buat air soya. Kalau panduan yang lepas adalah mengenai resepi air katira yang popular tu, kali ni kami berkongsi tentang air soya. Cara-cara nak buat air soya untuk jualan dan juga minum sendiri bersama keluarga. Resepi cara buat air soya ini memang  bolah dapat di merata-rata tempat tetapi yang terbaik tak tahu lah yang mana satu. Jika nakkan resepi terbaik tentang resepi air soya yang tahan lama, anda boleh dapatkan sebuah dokumen panduan resepi air soya daripada peniaga bazar Ramadhan yang telah mempunyai pengalaman yang laman.



Di dalam panduan itu juga di beritahu senarai pembekal soya yang murah selain daripada cara nak buat air soya supaya tahan lebih lama. Ini supaya peniaga tidak mengalami kerugian akibat dari air soya yang cepat basi. Sebenarnya kalau anda jual air soya, keuntungan sangat tinggi. Tengok pengiraan di bawah:

resepi air kacang soya


Kos beli 1 kg soya dan 2 beg ais = rm12 sahaja
Katalah sat balang air boleh buat 120 cawan.
Satu cawan = rm1

120 cawan x rm1 = rm120.

Banyak gak tuh kan kalau anda jual air soya. Maklumat lanjut ada di dalam panduan bisnes air balang.

Resepi cara buat air soya


Mudah sahaja resepi cara buat air soya ni:

bahan-bahan:

Kacang soya, Gula, Krimer

Cara buat air kacang soya

1. Rendam kacang soya dengan nisbah 1/4 soya dan 3/ air kerana kacang soya akan mengembang nanti hingga sama paras dengan air. Rendamkan selama 4 jam.

2. Selepas 4 jam, tos kan kacang soya tersebut dan kisar. Guna nisbah 1:10 iaitu 1 bahagian soya dan 10 bahagian air.





3. Tapis air soya tersebut dan masakkan. Masukkan gula ( 14 liter air soya, 2 kg gula ). Masukkan krimer jika ada.

4. Masak hingga mengelegak dan siap.

Begitulah cara buat air soya, untuk sendiri ataupun untuk di jual di pasar malam atau bazar ramadan. Mesti menguntungkan. Kalau anda nak tahu bisnes air soya ni lebih lanjut, anda boleh download panduan bisnes air soya ni di perniagaan air pasar malam.

Download perniagaan air pasar malam ( Klik sini )

Di harap anda boleh berjaya dan memulakan perniagaan sendiri kerana modal untuk buat resepi air kacang soya ni sangat lah rendah.

Comments

Post a Comment

Popular

Cara buat bisnes air balang pasar malam

Resepi air katira