Bisnes jual air minuman income rm7000 sebulan

Berniaga air balang memang tidak asing lagi untuk jana pendapatan. Tetapi tahukah anda bahawa dengan berniaga air balang, anda boleh menjana pendapatan sehingga rm7000 sebulan! Iya sebulan dan menyamai gaji pengurus di syarikat-syarikat swasta. Hal ini di dedahkan oleh salah seorang peniaga air minuman balang di bazar ramadhan sendiri. Saya pun terkejut apabila mengetahui pendapatan boleh mencecah hingga rm7000 dengan hanya menjual air minuman di bazar ramadhan.

Cara berniaga air minuman 2020

Dengan hanya menjual air minum 3 jenis sahaja, di satu lokasi bazar ramadhan sahaja dengan modal yang rendah. Mesti ada tip-tip dan panduan untuk melakukan bisnes air minuman balang ni kan. Dengan modal hanya rm1000 sahaja anda sudah boleh memulakan bisnes air minuman balang ni. Mudah kan. Tetapi jangan fikir terlalu mudah jika anda tiada ilmunya untuk jual air di bazar ramadhan atau pasar malam.

Anda kena tahu strategi rahsia untuk menjana keuntungan sehingga rm7000 sebulan dengan 3 jenis air minuman sahaja di satu lokasi sahaja.


Cara berniaga air balang minuman RM7000 sebulan


Berapa kos untuk memulakan bisnes air minuman balang ni? Sekurang-kurangnya rm1000 sahaja. Kos ini adalah untuk membeli meja, kanopi, balang air dan bahan untuk buat air. Anda knena tahu kat mana nak dapat barang-barang ni semua dengan harga yang murah. Barulah anda boleh mencatat keuntungan yang tinggi.

berniaga air minuman pasar malam


Anda juga kena tahu jenis balang air yang macam mana yang sesuai. Kena tahu juga ni, nanti air tu tercemar plak kan, masuk lalat ke kan. Jadi jenis balang yang sesuai kena tahu. Macam mana nak tahu? Kena tanya dari mereka yang berpengalaman. Ataupun anda boleh baca dalam tip bisnes air balang ni. Memang ohsem tip jual air ni yang rare ni.


Jual 3 jenis air di satu lokasi boleh dapat rm7000 sebulan?


Memang betul tetapi kena tahu tip-tipnya bisnes air ni. Kalau ikut conggak-conggak, kalau jual 6 balang air, boleh dapat rm14000 kan. Anda salah kerana perkiraannya bukan macam tuh.

Ataupun anda fikir, jual air di dua lokasi berlainan, boleh dapat rm14000 kan. Itu pengiraan mudah, mungkin ya atau tidak. Ilmu kena ada dalam bisnes jual air ni.

Anda kena ambil kira, kalau jual di dua lokasi, anda kena hantar barang-barang anda di dua lokasi. Anda perlukan kenderaan yang lebih besar. Begitu juga kalau anda nak jual banyak jenis air. Air balang tuh memerlukan ruang juga. Lagi ada kena tambah meja dan kanopi yang lebih banyak / besar. Ini semua akan menigkatkan kos anda dalam bisnes air minuman.

Cabaran bisnes air minuman


Anda kena tahu banyak benda jugak untuk mengatasi pesaing anda.



*Bagaimana nak Tarik pelanggan – anda kena ada ilmu pemasaran juga, bukan main terjah je. Bagaimana nak Tarik pelanggan untuk beli air anda. Orang lain pun ada jual air juga, bukan anda seorang. Jadi jika bisnes air anda takde sesuai yang istimewa, bagaimana anda nak lawan pesaing anda. Kalau pergi pasar malam, mesti ada dua atau tiga peniaga air kan. Ada jenis air yang sama macam anda jual juga. Jadi skill Tarik pelanggan anda kena tahu.

*Cara buat air sedap – sebelum tu anda kena tahu air minuman balang jenis mana yang orang suka? Setelah anda tahu, anda kena ada resepi untuk buat air kesukaan ramai tersebut. Anda kena tahu macam mana nak buat air tu biar rasa sedap. Hanya otai-otai sahaja yang tahu. Mahukah anda peniaga air yang sudah 8 tahun buat kerja ni kongsi pengalaman dengan anda?

Cara berjaya jadi peniaga air minuman

*Cara pilih lokasi – lokasi sangat penting. Buat air sedap tetapi lokasi out, sale air anda kurang. Anda tak akan dapat keuntungan yang banyak. Ada lokasi bazar ramadhan / pasar malam yang sengaja diwujudkan untuk kumpul yuran dari peniaga sahaja sedangkan lokasi tersebut tidak sesuai. Jadi, anda akan rugi dalam bisnes air minuman. Anda kena berniaga air di lokasi yang panas. Kat mana lokasi panas untuk bisnes air minuman?

*Cara jimat kos – yang ni pun penting, jimat kos modal baru untung boleh tinggu. Macam mana nak jimat kos dalam bisnes air minuman balang ni. Anda kena beli meja, kanopi dan balang air dari pengedar yang jual murah. Senarai-senarai kedai ni anda boleh dapat dalam bisnes air balang yang di kongsikan oleh otai bisnes air yang berpengalaman selaman 8 tahun dalam menjual air miuman.

Tip memulakan bisnes air minuman balang


*Cara mohon tapak jual air – tanpa tapak jualan, macam mana nak bernaiga air kan. Anda kena ada tapak berniaga air samada di pasar malam, bazar ramadhan atau carnival-karnival jualan di tempat anda. Anda kena tahu cara nak dapatkan tapak ni. Sijil apa yang diperlukan. Anda kena tahu kat  mana nak pohon tapak berniaga. Sijil apa yang di perlukan dan berapa kosnya. Ini semua modal anda jadi kena hati-hati.

*Kat mana nak beli meja, kanopi dan balang air – Ini peralatan yang di perlukan. Anda kena tahu kat mana ada jual benda-benda ni dengan harga murah, barulah boleh mengurangkan kos bisnes air balang anda. Nak berniaga air, peralatan ni semua kena ada, wajib ada. Tetapi kalau balang air, ada banyak jenis. Jenis yang mana anda kena beli dan kenapa.



*Pengurusan perniagaan air – pengurusan ni penting supaya anda tak kelam kabut. Ingat jual air minuman takde pengurusan ke? Kena ada dan ianya penting untuk peniaga air minuman balang. Bila anda jadi peniaga di pasar malam contohnya, keadaan peniaga dengan pembeli lain, tak sama. Situasi ini anda boleh atasi sekirannya anda baca perkongsian otai dalam bisnes air minuman ni.

Tips otai bisnes air minuman

*Resepi jus best seller – Anda kena tahu jenis air minuman mana yang menguntung, yang ramai orang beli di pasar malam contohnya. Tak semua air meguntungkan, hanya air-air tertentu sahaja yang laris di jual. Anda boleh buat survey di pasar malam kalau nak. Kalau nak senang, anda boleh baca jenis-jenis air yang menguntungkan di jual di pasar malam oleh otai bisnes air. Juga di kongsikan rahsia resepi yang di masukkan ke dalam air supaya lebih laris. Oh ya satu lagi, kalau air buah contohnya mangga, mangga yang jenis mana boleh di gunakan untuk buat air. Ini memang rahsia. 

Banyak juga nak kena belajar untuk buat bisnes air minuman pasar malam ni. Tetapi jika dah ada panduan, lagi senang, boleh rujuk bila-bila masa sahaja. Dan yang penting, boleh juga tanya soalan kepada otai bisnes air minuman ni. Ini sudah bagus kan. Boleh membantu meningkatkan pendapatan bisnes jual air minuman.

Comments

Popular

Resepi cara buat air kacang soya

Cara buat bisnes air balang pasar malam

Resepi air katira